https://www.badosa.com
Publicat a Badosa.com
Portada Biblioteca Poesia Dístic
1/2
ÍndexSegüent

Arestes

Tanka sense record

I. Simetries

Joan-Ignasi Elias i Cruz
Grandària de text més petitaGrandària de text normalGrandària de text més gran Afegir a la meva biblioteca epub mobi Permalink
Dóna’ns, enllà del somni, la serenitat.
Iogos Seferis
1
Exhaust, per roques
incertes de l’oratge
silent emigro,
i, tan fràgils, la petja
del bes del temps ignoro.
2
Pensament cerco
en fragilitats nues,
distants, fredes
com certes morts presumptes:
dracs a la matinada.
3
Nits esberlades,
les solituds immenses,
els cels, els pares.
Lleu, el matí tremola
amb el glaç d’hora fosca.
4
Absort, laic, còdex
cavalcat a la lluna
d’un ahir orfe,
sobrevisc en la pluja
acústica i serena.
5
Extramurs, sola,
rabent, la rosa secreta
d’aquell crepuscle.
Ignorat pel silenci,
vesso veus i oratges.
6
Sol, baladrejo
per àcides terrasses
d’amors i tactes:
Començo cirurgies
de mil aures diverses.
7
Pels carrers d’aigua
—temeritats de petges—
crido, indòmit,
l’atzar de so precari
que esguarda l’impossible.
8
Evoco terres,
petits boscos dels arbres
d’ànima clara.
Els vents em desfiguren
ritus, signes i passes.
9
Eren remotes
les vísceres, les calmes
de l’invisible.
En ombres ofegades
vivia hores bruixes.
10
Habituar-me
i ser tan sols palpenta
d’aquells límits.
Tremolar i mirar-me
en estralls de certesa.
11
Far solitari
i flama malaltissa,
atrec la pensa,
el parany de metzina,
l’esplèndida foguera.
12
Esfilagarso
rúbriques d’aliatges,
delers i formes:
les latituds sagnades,
maduro l’esperança.
13
Àvid, retrobo
els arbres del silenci,
tot just aleno.
I en un crit improviso
essències, pors, faules.
14
Cambres, fronteres
d’enyor en acidesa,
vida fontana
de senda fraudulenta:
batego en cauteles.
15
Tornar, voldria,
en percussions d’oracles,
arrels i ofrenes:
vola cruesa
en fangs de temps captiva.
16
Retrets ofeguen
els flagells de ferides,
el rusc de guerres.
I, cendra damunt cendra,
inútilment perdèrem.
17
Erm, recullo monstres
en camins de raresa,
la pau convulsa.
Voltor, desfermo crides
de males creus adverses.
18
Sol, rememoro
temeritats i pugno
en cent penyores.
Serf, se’n va la mirada
enllà de velles tombes.
19
La faç represa,
i potser requisada,
als xiprers sacres.
Al matí recorríem,
feixucs, passes de sempre.
20
En roig-proesa,
passat intens, atònit,
mil dols d’enveja:
Fou l’anònima vetlla
de la fossa forana.
21
Què en sabíem,
d’aquells obacs descalços,
què en volíem?
En les arrels glaçades
vam trobar la resposta.
22
Tot ho perdèrem:
la follia del vespre,
el mar altíssim,
l’aliment de les senyes
i l’àgora tossuda.
23
Records de plata:
només ens agermana
l’heroi fictici,
les inútils riades,
la mort del seu silenci.
24
Greus, evocàrem
les ocultes naixences
de purs enigmes.
El temps a les mans, nostres
foren retrets perpetus.
25
Com joncs vigies,
nocturns, esguardem jutges
de fels fugaços:
records xops de penombres
neguiteguen col·lapses.
26
¡Agombolàvem
els sentiments desèrtics,
planetes falsos!
Roïns, esquerps gestos
pressentien la fosca.
27
Fràgils nueses,
les culpes relatives,
les pèrfides incautes.
I retornar, voldríem,
pels rars camins perfectes.
28
Retrobem l’alba
temerària i blanca
com glaç sudari.
Filem les llums primeres
arran de l’impossible.
29
Retornem, necis,
ullals de prejudicis
en flirteig negre.
Trasbals de por que fita
llarg neguit de conjura.
30
Indestriables,
fars irònics enfoquen
papers de normes.
El joc dels escenaris
ens escarneix l’espera.
31
Nit, colors dels horòscops
en mars de gammes,
ombra baldera
en urc de foscor vana:
La història perduda.
32
L’atzar de l’aspre
sedàs que ens oculta
l’art de les cendres
serà l’orgull visible
de l’oblit i l’errada.
33
Una figura
alada, inconnexa,
riu, rememora.
Dempeus, resta altiva
la ferida oberta.
34
Tintes de calendaris
sucs d’odi liqüen:
són amants bífids,
rabiüts, fèrtils
quitrans que ens destruïren.
35
La paradoxa
de la sang no raona
el crit del signe:
parella maleïda,
érem sols esperança.
36
Vells ponts de pedra,
les precàries hores
de ments comparses.
ribes absortes guarden
llum de mirades blaves.
37
En mapamundis
d’oceans fugitius,
vides rabegen.
¡I com n’eren, d’invictes,
vidents, les nostres albes!
38
He vist la terra
sol·lícita, zelosa,
ja bressolada,
i m’ha deixat empremta
d’amors, fangs i paisatges.
39
Arrels, voldria,
i les més amagades:
cases i rostres,
acòlits de figures
en neguit de paraules.
40
Sóc numerable,
rotund en la malesa,
port a l’albada.
Lligadures i mordasses
m’aturen la tendresa.
1/2
ÍndexSegüent
Taula d'informació relacionada
Copyright ©Joan-Ignasi Elias i Cruz, 2005
Pel mateix autor RSSNo hi ha més obres a Badosa.com
Data de publicacióNovembre 2006
Col·lecció RSSDístic
Permalinkhttps://badosa.com/p168-01
Opinions dels lectors RSS
La seva opinió
Com il·lustrar aquesta obra

A més d’opinar sobre aquesta obra, també pot incorporar una fotografia (o més d’una) en aquesta pàgina seguint tres senzills passos:

  1. Busqui una fotografia relacionada amb aquest text a Flickr i allà agregui la següent etiqueta: (etiqueta de màquina)

    Per poder associar etiquetes a fotografies cal ser membre de Flickr (no es preocupi, el servei bàsic és gratuït).

    Li recomanem que esculli fotografies fetes per vostè o del Patrimoni públic. En el cas d’altres fotografies, és possible que calguin privilegis especials per poder etiquetar-les. Sisplau, si la fotografia no és seva ni pertany al Patrimoni públic, demani permís a l’autor o comprovi que la llicència autoritza aquest ús.

  2. Un cop hagi etiquetat a Flickr la fotografia de la seva elecció, comprovi que la nova etiqueta està públicament disponible (pot trigar uns minuts) prement l’enllaç següent fins que aparegui la seva fotografia: mostrar fotografies ...

  3. Un cop es mostri la seva fotografia, ja pot incorporar-la en aquesta pàgina:

Tot i que a Badosa.com no apareix la identitat de les persones que han incorporat fotografies, la il·lustració d’obres no és anònima (les etiquetes estan associades a l’usuari de Flickr que les va agregar). Badosa.com es reserva el dret d’eliminar aquelles fotografies que consideri inapropiades. Si detecta una fotografia que no il·lustra adequadament l’obra, o la llicència de la qual no permet aquest ús, comuniqui-ho.

Si (per exemple, provant el servei) ha afegit una fotografia que en realitat no està relacionada amb aquesta obra, pot eliminar-la esborrant a Flickr l’etiqueta que va agregar (pas 1). Verifiqui que aquesta eliminació ja és pública (pas 2) i desprès premi el botó del pas 3 per actualitzar aquesta pàgina.

Badosa.com mostra un màxim de 10 fotografies per obra.

Badosa.com Concepció, disseny i desenvolupament: Xavier Badosa (1995–2018)